Részletes program:
1. nap: Vízió és Szakmai identitás – A self-branding nulladik lépése
Támogató szakemberként a szakmai küldetésünk megfogalmazása a kulcsa annak, hogy magabiztosan jelenjünk meg a piacon és a hivatásunk gyakorlása során tartós, valódi örömöt és sikert éljünk át.
A célcsoport meghatározása minden sikeres vállalkozás alapja, segítőként pedig a szakmai integritásunk meghatározó eleme, hiszen a számunkra legmegfelelőbb ügyfelekkel tudunk a legjobban együtt dolgozni, és ők lesznek azok, akik a jó hírünket terjesztik. Ebben a szakmában az ajánlás útján történő ügyfélszerzés a leghatékonyabb csatorna.
Az első napon választ kapsz arra,
- hogyan definiáld magad az ügyfeleid felé;
- milyen forrásból meríts tartós motivációt;
- melyik a hozzád és szolgáltatásodhoz leginkább passzoló ügyfélkör.
Miben támogat a program téged?
- érteni fogod a szakmai vízió fontosságát;
- megfogalmazod a saját konkrét MIÉRTedet;
- közelebb kerülsz a benned lévő legjobb belső énedhez;
- megnevezed a neked való ideális ügyfeleket;
- elkészíted saját célközönség térképedet;
- megfogalmazod célközönséged legfőbb problémáit és az általad kínált válaszokat/megoldásokat.
A nap házigazdája: Balogh Ingrid (CPCC, PCC), nemzetközi tapasztalattal és akkreditációval rendelkező co-active coach.
Ingrid MIÉRTje abban segíteni ügyfeleinek, hogy önmaguk legyenek, és saját útjukon haladjanak rendületlenül, legyőzve kétségeiket és félelmeiket, kibontakoztatva legjobb belső énjüket. Sokévnyi, multinacionális közegben eltöltött vezetői tapasztalattal rendelkezik, és coachként ő maga is végigment azon az úton, amelyen végigkíséri a program résztvevőit.
Mottó: “Az élet kiváltsága, hogy azzá válhatunk, akik valójában vagyunk.” (C.G.Jung)
2. nap: Eladni magunkat– A hiteles önértékesítés fejlesztése
A segítő szakemberek gyakori jellemzője, hogy saját igényeiket a másoké mögé sorolják, így hiába remek coachok, a jó megbízásokról sűrűn lemaradnak. Fontos, hogy feltárjuk és tudatosítsuk a coach piaci értékeinket, és azt is, hogyan tud ez hatékonyan megjelenni a potenciális ügyfeleink számára.
A második napon választ kapsz arra,
- miként kezeld a coachingot és önmagadat, mint terméket;
- hogyan találd meg és használd ki a hiteles értékesítés lehetőségeit és technikáit;
- mik az árazás és értékteremtés szerepe és lehetőségei;
- hogyan helyezkedik el az ideális ügyfeled az értékesítés folyamatában.
Miben támogat a program téged?
- Tudatosítod az eddigi élettapasztalataid és coaching tudásod alapján kialakítható termékeidet, amelyekből összeállíthatsz egy egységes szakmai portfoliót, ami hitelessé tesz a piacon.
- Megtanulod, hogyan lehet eligazodni az értékesítés folyamatában használható marketingeszközök tárházában, valamint az árazás, és a pénzhez való hozzáállásban megbújó lehetőségek és korlátok útvesztőjében.
- Megtapasztalod, hogy az önértékesítés gyakorlása nem egy szükséges rossz, hanem a hivatásod szárnyalásának elengedhetetlen része.
A nap házigazdája: Dózsa Gergely – senior business coach, akkreditált Belbin fejlesztő, exSales igazgató.
Gergő több, mint 20 évet dolgozott vezetőként, IT kereskedelmi igazgatóként, multinacionális vállalat indirekt értékesítését építette ki és igazgatta, majd saját vállalkozásaiban egyengette világmárkák termékeinek magyarországi piacát. Értékesítési, vezetői tapasztalata, empatikus és sikerorientált hozzáállása, és több ezer órás coaching-tréning tapasztalata és folyamatos önfejlesztése alapozza meg programja gyakorlati használhatóságát.
A CoachOk Szakmai Szövetségének Felügyelő Bizottsági elnöke, BKIK szakmai osztály és a Coach Szalon alapítója.
3. nap: Hol a te határod? – Kalandozás a coaching és a pszichológia határmezsgyéjén
A coaching és a pszichológia közti határ nem is annyira éles és egyértelmű, mint azt elsőre gondolnánk. A programmal a szürke zónába hívlak, ahol közösen alkotjuk meg a térképet és keresünk támpontokat a tájékozódáshoz.
A harmadik napon választ kapsz arra:
- hogyan kapcsolódnak a személyes coaching credo-hoz a különböző coaching irányzatok és pszichológiai iskolák;
- mi a különbség a coaching, a terápia, és a pszichológiai tanácsadás között;
- hol húzódik a határ az egészség és a betegség között, és mik a korlátozott eredményt ígérő helyzetek a coachingban;
- melyek a leggyakrabban előforduló pszichopatológiák, amikkel a coachingban találkozhatunk.
- mikor, hogyan, hová irányítsuk tovább az ügyfelünket;
- egy konkrét példán keresztül bepillantást nyerhetsz abba: hogyan dolgozik a coach és a pszichológus ugyanazzal az esettel.
Miben támogat a program téged?
- Megvizsgáljuk a metszéspontokat, a két terület egymáshoz legközelebb és legtávolabb eső részeit és az egymásra hatásokat.
- Az emberképedből indulunk, tudatosítva hogyan árnyalhatja ezt a pszichológia, és miért meghatározó ez abban, ahogyan dolgozol.
- A szakmánk kompetenciahatárainak megismerésén túl megtalálhatod a saját határaidat.
Hozd magaddal a véleményed, dilemmáid, a kérdéseid és a tapasztalataid!
A nap házigazdája:
Bánki Erzsébet, tanácsadó pszichológus, közgazdász, pszichodramatista. Több, mint 15 év nemzetközi képzésekhez kapcsolódó tapasztalat, és a szélesebb társadalmi csoportok dinamikájának tanulmányozása után jutott az egyéni fejlődési folyamatok fontosságához, a szociálpszichológiától a tanácsadásig. Segítő munkája során a szakmai hitelesség mellett a módszerek széles látókörű integratív alkalmazása, a folyamatos fejlődés kulcsfontosságú értékek. Ezen az úton jutott el a coaching eszköztárhoz és maga is aktívan éli a pszichológia-coaching határvonal kihívásait, hogy még eredményesebben segíthesse kis közösségek vagy egyének szemléletformálását, a bennük rejlő fejlődési potenciál megvalósítását.
4. nap: Coachra készen a csoportra – Csoportokkal dolgozni és megjelenni mások előtt
Bár a coaching beszélgetések többnyire négyszemközt zajlanak, a munkánk során gyakran előfordul, hogy csoporttal is dolgozunk, előadást, workshopot tartunk, vagy olyan üzleti tárgyaláson veszünk részt, ahol több embert kell meggyőzni a tudásunkról. Az ügyfélbázis felépítéséhez szinte elengedhetetlen, hogy képesek legyünk egy népesebb hallgatóság előtt is megnyilvánulni.
A negyedik napon választ kapsz arra:
- melyek a csoportmunka legfontosabb szabályai, mire figyelj, ha egy csoport számára állítasz össze programot;
- hogyan tudsz meggyőzően jelen lenni egy tárgyaláson, mitől lesz egy előadás figyelemfelkeltő, egy bemutatkozás meggyőző;
- melyek a csoportmunka legnagyobb buktatói, hogyan avatkozz be és minimalizáld a kockázatokat.
Miben támogat a program téged?
- Megismersz több, a tranzakció elemzés felismeréseire épülő gyakorlatot, ami biztos alapot ad a folyamatok felépítéséhez, akár egyéni, akár csoportos programra készülsz.
- Foglalkozunk az ellenálló, túl sok figyelmet igénylő, vagy akár a kötekedő csoporttag/tárgyalópartner megfelelő “kezelésével”.
- Kipróbálsz néhány, a csoportban könnyen alkalmazható, gyors eredményt ígérő modellt.
- Megtanulod, hogyan lehet összeállítani egy tartalmas workshopot, egy meggyőző szakmai bemutatót.
- Kapsz jól bevált módszereket a lámpaláz és szorongás feloldására.
A nap házigazdája: Novák Ágnes, senior tréner és ICF akkreditációval rendelkező coach, a Coach Szalon szakmai műhely megalapítója és vezetője, a Coachok Szakmai Szövetségének főtitkára.
10.000+ óra csoportvezetési és 15 éves multinacionális belső tréneri és vezetőfejlesztési tapasztalattal rendelkezik, rendszeresen tart előadásokat. Saját csoportos coaching módszertant fejlesztett ki.
„Hiszem és folyamatosan tapasztalom, hogy a fejlődés egyik legoptimálisabb eszköze a közösség támogató ereje, erre építem a csoportos programjaimat.”
5. nap: Mutasd MAGod! – A szakmai márkaépítés és tartalom marketing lényege a gyakorlatban
A szakmai márkaépítés segítőként is nélkülözhetetlen eszköz. Gondolj csak bele, micsoda bizalmi dolog megnyílni valakinek! Ezért lényeges, hogy mutasd magad, és megtanulj kommunikálni a témád iránt érdeklődőkkel az online felületeken keresztül is.
Az ötödik napon választ kapsz arra:
- milyen egy hatásos személyes bemutatkozás;
- hogyan érdemes kialakítanod a saját arculatodat;
- mire alapozd a személyes kommunikációs stratégiádat;
- hogyan bontsd apró lépésekre a terved, amit már csak csinálni kell;
- hogyan tervezd, szervezd vagy szervezd ki és ütemezd a feladatokat.
Miben támogat a program téged?
- Lesz egy ütős, bármikor bevethető egyperces bemutatkozásod.
- Megismered a márkaépítés- és marketing alapeszközöket és aktivitásokat.
- Kidolgozod a tartalommarketing lépcsőit (saját sales tölcsér és termékpiramis).
- Lesz egy eszköztárad és praktikáid ahhoz, hogy kitűnj a piacon.
- Útmutatód a csak Rád jellemző “titkos fűszer” megtalálásához.
- Közös ötleteléssel azonnali válaszokat kapsz a kérdéseidre.
Útravalóul pedig kapsz egy munkafüzetet sablonokkal és segédletekkel az otthoni munkához és kivitelezéshez.
A nap házigazdája: Naszáli Dóra, a Coach 2.0 fekete báránya. Innováció szakértő, edukációs PR, marketing és sales specialista, a DorCo üzleti túravezetés alapítója és szakmai vezetője.
9 éves szakmai múltja során 300+ ügyféllel dolgozott együtt, és 1000 interjút készített “Mitől sikeres egy vállalkozás?” témában.
“A szakmai márkaépítés az egyik kedvenc területem, olyan izgalmas, hogy mindenkinél más az, ahogy elő tudja hozni magából a lényeget, és önazonosan megmutatni a világnak.”
Mottó: “A céltudatos embert semmi sem állíthatja meg, a céltalanon semmi sem tud segíteni.”
6. nap: Láss, láttass, látszódj – Publikálj szakértőként!
Rendszeresen posztolsz és blogolsz, de sokszor az az érzésed, hogy az internet használ téged, pedig jó lenne végre átvenni az irányítást? Unod már az egy kaptafára készülő cikkeket? Szeretnéd a segítői szemléletedet jól csengő írói hanggá formálni? A Coach 2.0 utolsó állomásán olyan technikákat sajátíthatsz el, amitől az olvasótáborod felélénkül, te pedig szenvedélyesebben fogsz publikálni.
A hatodik napon választ kapsz arra,
- hogyan szerkeszthetsz olyan szakmai blogot, ami a szakértővé tesz a területeden;
- milyen felületeken érdemes publikálnod ahhoz, hogy felfigyeljenek rád;
- hogyan adhatsz izgalmasabb csomagolást az írásaidnak és csinálhatsz magával ragadó interjúkat;
- mitől leszel te az a segítő szakember, akinek a gondolatai megragadnak az emberekben;
- arra is fény derül, miként jelenhetsz meg szakértőként az országos médiumokban.
Miben támogat a program téged?
- Hogy könnyebben, hatékonyabban és önazonosabban publikálj.
- Hogy kiderítsd, milyen műfajokra éhezik a közönséged.
- Hogy az írás által is erősíthesd az énmárkádat.
- Hogy kiküszöböld a leggyakoribb szövegírói hibákat.
- Hogy az írásaid új ügyfeleket hozzanak neked.
A nap házigazdája: Bakos Zsuzsi kommunikációs szakember, egészségfejlesztő tréner, szupervizor. Több évtizedes újságírói és szerkesztői tapasztalattal rendelkezik, melyeket a legnagyobb kiadóvállalatoknál szerzett. Szakértőként is rendszeresen publikál. Most éveken át sikerrel futó, kifejezetten segítő foglalkozásúaknak szóló írástréningjét hozza el a programba.
A következő program tervezett időpontja: függőben
Ha érdekel a program, az alábbi mezők kitöltésével tudsz jelentkezni a képzésre: